Aktivitet på banen så langt!

Av: Trond Sivertsen  |  Publisert: 31. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Stor aktivitet på Eikrem!
I skrivende stund er det 29.mai 2024. Statistikken over spill så langt i sesongen er hyggelig lesning for oss i Molde GK! Stor aktivitet på banen gir klubben et godt økonomisk grunnlag både på kort, men også lang sikt. Medlemmene våre blir (forhåpentligvis) bedre spillere og det er dermed større mulighet for at de blir værende som medlemmer i golfklubben. Det er salg av klipp på rangen, kioskvarer er det stor omsetning på og det handler golfartikler hos Kleppen.

Så langt i 2024 er det registrert 3.490 runder i golfbox. I samme periode i fjor var det 2.223. Det gir en økning på ca. 50% i forhold til i fjor. Banen har vært åpen fire dager lengre i år, men aktiviteten er adskillig høyere! Det blir registrert ca. 110 runder i snitt hver dag. Vi har én spiller som har spilt hele 37 runder så langt i år og det er imponerende når bana har vært åpen i 32 dager! Det er akkurat 100 medlemmer som har spilt 10 eller flere runder i år. Det er 210 medlemmer som har spilt 6 eller flere runder. Totalt har 414 medlemmer registrert runder så langt i år.

I dag har vi 649 medlemmer! Det er det meste vi har hatt noen gang! Vi har en del barn, støttemedlemmer, og fjernmedlemmer som ikke bor i Molde. Skal vi trekke ut noe som er litt negativt med tallene vi har funnet så er det at ca. 50 medlemmer, som burde spilt på banen, ikke har gjort det enda. Dette kan skyldes flere ting, men vi håper at vi som er aktive medlemmer tar oss av nybegynnere og invitere de med oss ut på banen! Golfklubben har kjøpt treningstider med Pro Bjørn Jarle Kleppen som blir gitt vekk gratis til barn/ungdom og andre medlemmer som har over 36 i hcp. Det er golftrening for juniorer 10-19 år onsdager kl. 17.30-19.00. I tillegg er det gratis golftrening for medlemmer over 36 i hcp kl. 20.00-21.00 på onsdagene. Det er også gode tilbud for oss under 36 i hcp. til å bli med på gruppetreninger.

Vi har hatt full klaff med turneringene vi har arrangert så langt i år. Det har vært venteliste på de fleste turneringene våre og det er selvfølgelig synd at vi må avvise noen som har lyst til å være med! Vi kan ikke fylle på med for mange deltakere, da blir opplevelsen for alle dårlig og rundene vil ta over seks timer. Det ønsker vi ikke.

Neste golfturnering på Eikrem er pargolf lørdag 15. juni. Vi har endret oppsettet noe. Vi spiller to ulike spilleformer 2x9 hull. Deretter fotball EM og grilling. Det blir valgfritt å bli med på midnattsgolf litt utpå kvelden! Dette bruker alltid å være gøy og med god stemning!

Lykke til med resten av sesongen!
Golfhilsen fra turneringsleder og handikap-komite
Tommy P. Torsvik